onsdag 16. september 2009

Livet i London: part two

Dette har skjedd siden sist:


* Vi har drukket øl med en spanjol og en israeler og i den anledning stilt dyptpløyende utenrikspolitiske spørsmål som hva er gjennomsnittstemperaturen i Madrid i januar («Zero degrees») og hvordan er egentlig det israelske landslaget i fotball («rubbish»). Å bo i utlandet åpner uante horisonter.
* Vi har leid en DVD av den lokale DVD-mannen som var veldig fornøyd med egne priser på ett pund («I'm not greedy, not greedy at all, no, no. As long as everything goes ok, that's all that matters. Yes, yes). Filosofisk verdensvisdom på grasrotplan i London.
* Vi har vært og sett på As you like it på Globe theater. Utendørsteater med ståplasser. Og uten yr.no er vi mer eller mindre fortapt, så den dagen var det selvsagt øs, pøsende ufortrødent regne-i-strie-strømmer-regn. Men det foruten: heia Shakespeare.
*Jeg har streamet «Norge rundt» og blitt varm i hjertet av at jeg i ett og samme program fikk høre om verden største Selbu-vott og verden største vaffel. Det er rett og slett varelevering på høyt plan.
*Jeg har betalt varer og fått vekslepenger tilbake med et hyggelig: «Here you are, Mrs. Kris». Feministen i meg smeltet fullstendig (borte, borte), og jeg tok meg selv i å stå strålende fornøyd i Marchmont Street med det å være fratatt mitt eget navn og blitt mannens eiendom. Foruroligende.
*Jeg har tatt en øl med norske Siri Kitt og spist lunsj med norske Anne Birgit og har fremtidige lunsjplaner med norske Fride. Mannen lurte forsiktig på om jeg kunne se noen fellestrekk, sånn rent nasjonalitetsmessig, i planene mine. Jeg skjønner ikke hva han mener. What do you mean, uhh?


Until next time

M

1 kommentar:

  1. Verdens største vaffel! Verdens største Selbu-vott. Hva skal de me-re? Votten kunne for eksempel bli trukket over en høyblokk når menneskene sover, for å spare strøm. Vaffelen. Vaffelen egner seg som teltplass i nærheten av en festival, et mykt sted å henge, drikke, sove med mat på alle kanter. Eventuelt danne en flytebrygge mellom Norge og UK, hvorpå Pål Andre Ullevålsæter kunne blitt den første som krysset Nordsjøen på motorsykkel.

    SvarSlett